Оплата за лікарняними

Як встановити інвалідність у 2025 році: покрокова інструкція

З 1 січня 2025 року почала діяти нова система оцінювання повсякденного функціонування експертними командами (ЕК).

Міністерство охорони здоров’я розповідає, як пройти оцінювання в новій системі.

Ключові етапи шляху пацієнта:

  • Звернення до лікуючого лікаря. Лікар оцінює стан вашого здоров’я, проводить необхідні обстеження та, за потреби, формує направлення на оцінювання (https://bit.ly/40h7GDe).
  • Підготовка документів. Вам знадобляться:
  • паспорт, РНОКПП (за наявності), військово-обліковий документ (за наявності);
  • медичні документи, що підтверджують діагноз та в яких відображено актуальний стан здоров’я, зокрема документи про раніше встановлену інвалідність;
  • документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності);
  • інші документи за потреби.

Обрання форми проведення оцінювання

  • Форма обирається залежно від ваших потреб та стану з урахуванням низки критеріїв: очно, заочно, дистанційно (з використанням засобів телемедицини) або виїзною командою.
  • Направлення. Лікар вносить ваші дані до електронної системи та допомагає обрати заклад для оцінювання експертною командою, формує електронне направлення.
  • Модерація справи. Документи на якісне оформлення перевіряє адміністратор закладу, після чого система автоматично визначає дату і час оцінювання.
  • Оцінювання експертною командою. Члени експертної команди розглядають вашу справу. У разі встановлення або підтвердження інвалідності ви отримуєте рішення та рекомендації, які є частиною індивідуальної програми реабілітації. У разі потреби експертна команда може направити вас на додаткове медичне обстеження. Така можливість дозволяється лише один раз, щоб не затягувати прийняття рішення.
  • Розгляд справи експертною командою повинен тривати не більше 30 днів.
  • Оскарження рішення

Якщо ви не погоджуєтесь із висновками, рішення можна оскаржити через лікуючого лікаря або подати скаргу безпосередньо до Центру оцінювання функціонального стану особи.

Детальніше: https://bit.ly/40dVh2V

ВАЖЛИВО: Усі документи (довідки, акти, висновки, індивідуальні програми реабілітації), які були видані МСЕК до 31 грудня 2024 року, залишаються чинними та є підставами для отримання визначених законодавством гарантій, пільг, виплат, допомоги, відстрочок тощо.

Нова система оцінювання повсякденного функціонування, що замінила МСЕК – більше прозорості, менше формальностей, орієнтація на людину.