Як на Донеччині впроваджуватимуть реформу профільної середньої освіти

У Дніпрі відбулося громадське обговорення реформи профільної середньої освіти Донецької та Луганської області, організоване Міністерством освіти і науки України спільно зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE.

Про це повідомляє Донецька обласна державна адміністрація.

Для пошуку ефективних рішень і врахування ситуації на місцях у заході взяли участь представники облдержадміністрації, очільники територіальних громад, управлінці у сфері освіти, керівники закладів освіти для пошуку ефективних рішень і врахування ситуації на місцях.

Учасники зосередилися на проблемах освіти двох регіонів, що найбільше постраждали від війни: Донеччини та Луганщини.

За планом «Нової української школи», перехідний етап реформи старшої школи почнеться у 2027 році, а остаточно вона завершиться у 2033 році, коли старша школа буде розподілена на академічну та професійну.

Заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро Завгородній наголосив на важливості запровадження змін, що підтверджують результати соціологічного дослідження. Так, у Донецькій області реформу профільної освіти підтримують 86% старшокласників, 82% батьків учнів 10-11 класів та 90% учителів. 63% учнів хотіли б самостійно обирати предмети, 57% – зменшити їх кількість, 53% – осучаснити навчальні кабінети та лабораторії.

Участь в обговоренні взяв заступник голови Донецької облдержадміністрації Олександр Шевченко. Він зазначив, що створення спроможної мережі – це перший крок у процесі формування нового освітнього простору, що дозволяє забезпечити рівний доступ усіх дітей до якісної освіти та підтримати освітню систему в області.

З урахуванням пропозицій територіальних громад Донецька ОДА пропонує створити 46 закладів старшої профільної освіти, з яких: 29 академічних та 17 професійних.

Олександр Шевченко підкреслив, наскільки важливо підтримувати освітню систему саме в Донецькій та Луганській областях, оскільки це допомагає зберігати дітей в українському інформаційному і культурному просторі. Також він наголосив, що всі плани мають бути динамічними:

«Все, що ми планували стосовно освіти влітку, зараз уже, на жаль, застаріло. Тому при реформі профільної середньої освіти необхідно враховувати, що ситуація в Донецькій і Луганській областях постійно змінюється».

Менеджерка Проєкту DECIDE Валентина Полторак запевнила, що позиція громад, висловлена під час обговорень, буде відображена в стратегії реформи профільної школи, що триватиме до 2033 року.