У Краматорську за борги можуть відключити ліфти та світло у під’їздах: “Ладіс” попереджає абонентів-боржників

З 20 квітня ТОВ “Управляюча компанія “Ладіс” попереджає, що відключатиме ліфти та освітлення у під’їздах абонентам-боржникам. Компанія обслуговує майже 47 тисяч особових рахунків, серед них левова частина, а це 36 722 – мають заборгованість більше 3-х місяців. За час воєнного стану борги абонентів зросли. Найбільша сума несплати за надані послуги користувача складає майже 53 тисячі гривень. Про це журналістам “Pro100Media” повідомлено у відповіді на інформаційний запит ТОВ “Управляюча компанія “Ладіс”.

“Станом на 01.03.2022 р. загальна заборгованість за послугу з управління складала 74 243 280,12 грн. За період дії військового стану заборгованість збільшилася на 117 224 576,87 грн. та станом на 01.04.2024 р. складає 191 467 856,99 грн”, – йдеться у повідомлені.

Компанія пропонує зробити реструктуризацію боргу. Для цього мешканцям потрібно написати відповідну заяву для укладання договору.

“За період з 01.03.2022 р. по 01.04.2024 р., підприємством було укладено 127 договорів на реструктуризацію боргу на загальну суму 464 693,01 грн”, – повідомили у компанії.

Читати також: Відключення ліфтів та судові позови: краматорці заборгували за утримання та обслуговування багатоповерхівок

Нещодавно Кабмін скасував мораторій на відключення боржникам води, світла й тепла, а також уряд повернув нарахування пені за заборгованість за житлово-комунальні послуги. Ця постанова не розповсюджується на зони бойових дій. У компанії пояснили, що мораторій на території області продовжує діяти і вони не можуть повністю припинити надання послуг. Втім обслуговуватимуть будинки на ту суму, яку заплатили мешканці багатоповерхівок. Тому через брак коштів Управляюча компанія буде вимушена відключити ліфти та освітлення місць загального користування.

“Управляючою компанією у разі відключення ліфтів та освітлення місць загального користування в багатоквартирних будинках, буде розглянуто питання щодо проведення перерахунку за послуги, які не надавалися або надавалися не в повному обсязі за договором. Тому вважаємо, що дії нашого підприємства не порушують вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 05.03.2022 р. №206 “Деякі питання оплати житлово-комунальних послуг в період воєнного стану”.

Багато краматорців через постійні обстріли області та близькість фронту виїхали з міста і можуть не оплачувати комунальні послуги, крім теплопостачання. Однак для цього потрібне документальне підтвердження. І головне – платити за управління багатоквартирного будинку все ж доведеться.

“Згідно з п.6 ч.2 ст. 7 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” від 09.11.2017 № 2189-VIII (на який постійно звертають увагу в своєму зверненні до управляючої компанії співвласники багатоквартирних будинків) передбачає, що споживач має право на неоплату вартості комунальних послуг (крім постачання теплової енергії) у разі їх невикористання (за відсутності приладів обліку) за період тимчасової відсутності в житловому приміщенні споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, за умови документального підтвердження відповідно до умов договорів про надання комунальних послуг. Але, зазначені норми Закону № 2189-VIII не стосуються житлової послуги (послуги з управління багатоквартирним будинком)”, – пояснили у компанії.

Через борги абонентів компанія і сама стала боржником. Підприємство має заборгованість за електрику, тож без світла вже залишились адміністративні будівлі та виробничі майстерні. У компанії наголошують, якщо до 20-го квітня платіжна дисципліна не стабілізується, то наступним кроком стане відключення ліфтів та освітлення в під’їздах.