Психолог ЗОШ №24 Краматорська Кристина Кравченко: “Якщо дитина замкнулася у собі, немає зорового контакту чи агресивна, на це треба звернути увагу” 

Психолог ЗОШ №24 Кристина Кравченко привернула нашу увагу цікавими постами у Фейсбуці про заняття з дітьми. Школярі на них малюють, пишуть казки, дізнаються, як протистояти хамству, агресії та ін. 

Ми попросили розповісти Кристину Кравченко про її роботу та важливість занять з психологом для дітей під час війни. 

— Розкажіть про себе, де навчалися, чому обрали психологію.  

— Мене звати Кравченко Кристина В’ячеславівна. Я практикуючий дитячий психолог, арт терапевт, спеціаліст по роботі з МАК (метафоричні асоціативні карти), тренерка та координаторка груп програми «Діти та війна. Техніки зцілення».  

Закінчила КЄГІ, спеціаліст, медична психологія. В першу чергу вибрала професію психолога тому що вона є цікавою для мене. А потім зрозуміла, що зробила правильний вибір, бо я розумію внутрішній світ людини і можу професійно допомагати потребуючим в цьому людям. 

— Як обираєте теми занять? За яким принципом?  

— Проводжу арт терапевтичні заняття. Крім школи, я співпрацюю ще з деякими БФ і там проводжу заняття по арт терапії.

На протязі останніх 8 місяців по моїм спостереженням ці заняття добре вплинули на розкриття творчих здібностей, інтеграції особистості, вдосконалення взаємодії з оточуючим світом і т. д. у дітей, тому такі самі заняття я вирішила робити онлайн і для дітей нашої школи.  

— Чи існують державні програми для шкільних психологів?  

— Так, звісно є і їх багато — адаптація, профорієнтація, торгівля людьми, суїцидальна поведінка, домашнє насилля. Але зараз використовую деякі із них, більше викладаю цю інформацію у ФБ сторінки «Психолог ЗОШ 24 на зв’язку». 

— Яка мета у шкільного психолога?  

— Забезпечення нормального процесу психічного становлення дитини.  

— Коли взагалі потрібно дитині допомога психолога, як це розпізнати наприклад батькам?  

— В першу чергу, з дитиною треба вміти розмовляти, підтримувати її, обіймати не меньше 4 х разів разів на день, вірити в неї. На жаль батьки в сучасному світі про це часто забувають. Якщо дитина замкнулася у собі, немає зорового контакту чи агресивна, думаю на це треба звернути увагу. 

— Чи комунікуєте ви з батьками дітей взагалі?  

— Так, я завжди на зв’язку. Коли є індивідуальні, корекційні заняття з дітьми, я завжди даю зворотній зв’язок.  

— Чому потрібні заняття з психологом дітям, чим вони корисні особливо зараз?  

— У життя українських дітей війна увійшла своїм жахіттям. І це одна з найболючих тем. Дитячі «рани» – тривога, погані сни, дистрес та страхи- нажаль реальність для наших дітей сьогодні. Я прагну допомогти позбавитися цих « монстрів».  

Заняття допомагають подолати емоційну біль, травматичну ситуаційну агресію, відкоректувати негативні поведінкові прояви. Зцілюючим фактором є сам процес творчості, спонтанне самовираження.