У культурному просторі «Терикон» відбулася серія креативних воркшопів для підлітків під назвою «Розкажи цю історію в аудіо». Учасники навчалися основам сторітелінгу, вивчали особливості роботи з аудіо та досліджували, як цей медіум використовується в сучасному мистецтві. Підсумком роботи став аудіофільм, створений на основі голосових повідомлень, записаних під час майстерні, який розповідає про шкільні досвіди підлітків.
«Голосові повідомлення, слухання музики та звуків — це одні з найпоширеніших способів обміну інформацією та ідеями серед підлітків. Ми вважали, що розповідати історії через голосові повідомлення буде для них легко, адже це те, що вони роблять щодня, і це справдилося», — зазначив засновник Міського театру Дмитро Левицький, який розробив концепцію майстерні.
Міський театр приділяє особливу увагу аудіо як засобу творчого самовираження. Це вже не перший освітній проєкт, організований театром для підлітків. У 2022 році під кураторством Левицького підлітки створили віртуальні аудіопрогулянки містами й селами під час війни, зокрема в Теплодарі на Одещині, Пархомові на Чернігівщині, Ужгороді, Києві тощо.
Темою майстерні в Краматорську стала школа. Через пандемію та війну школярі вже кілька років навчаються дистанційно, але їхні шкільні досвіди тривають і є унікальними та вартими документування. «Шкільні досвіди — це універсальна тема. Проте наші учасники навчаються в дуже специфічних умовах — у зруйнованих школах поблизу фронту. Саме тому їхні історії є важливою частиною ширшої мозаїки дитинства та повсякдення, і ці голоси мають звучати», — зазначила співорганізаторка проєкту Світлана Довгань.
Завершальним продуктом майстерні став аудіофільм, створений на основі звукових коментарів до шкільних фотографій. «Це історія про школу як символ щасливого дитинства, як образ сміливості та допитливості», — підсумував Дмитро Левицький.
Проєкт «Розкажи цю історію в аудіо: майстерня з аудіосторітелінгу в Краматорську» підтримується Європейським Союзом у межах програми «Дім Європи».
Залиште коментар
Розгорнути ▼