Ідентифікація в банку під час війни: як краматорцям захистити свої рахунки та виплати

Під час війни питання безпеки персональних даних та фінансових операцій стає особливо важливим, особливо для переселенців. Для того, щоб захистити свої рахунки від несанкціонованого доступу, включаючи можливі загрози з боку окупованих територій, банки вимагають від клієнтів пройти процедуру ідентифікації. Цей процес дозволяє підтвердити особистість власника рахунку та забезпечити, що фінансові послуги використовуються виключно законним власником.

У цій статті журналісти “Pro100Media” розповідають, як відбувається процедура ідентифікації в банках, які документи для цього необхідні та на що варто звернути увагу.

Зауважимо, що ідентифікація – це процес отримання банком від клієнта або його представника, документів, що його ідентифікують. Пройти ідентифікацію особам, що отримують пенсійні виплати можна в представництвах Пенсійного фонду України того населеного пункту в якому фактично знаходиться людина, чи, якщо особа оформлювала виплати через «Ощадбанк», в будь-якому відділені. Процедуру ідентифікації для безперебійних виплат необхідно виконувати кожні пів року.

Для проведення ідентифікації клієнту необхідно звернутися до найближчого відділення з:

  1. Паспортом громадянина України (власника карткового рахунку)
  2. Банківською карткою, на яку клієнт отримує пенсійні виплати
  3. Пенсійним посвідченням (не є обов’язковим документом при ідентифікації)

Надалі, громадянину необхідно звернутися до працівників каси та заявити про бажання пройти ідентифікацію. Надалі, потрібно буде обрати, яким саме чином буде здійснена ідентифікація:

  1. Переглянути баланс з використанням POS-терміналу
  2. Зняти готівку через касу

Якщо, людина обирає другий варіант, то працівник банку витребує в клієнта паспорт та виконує видачу готівку шляхом ведення пін-коду власника на POS-терміналі, після чого він виконує перевірку паспортних даних з даними, які друкуються на чеку.

В процесі перевірки виконується зіставлення таких даних, як:

прізвище та ім’я клієнта,

серія та номер паспорта (для власників паспорту-книжечки),

а також орган та дата видачі документа.

Якщо дані, за час останньої ідентифікації були змінені, необхідно звернутися до співробітників банку та актуалізувати власні дані. Якщо ж дані залишилися незмінними, то можна вважати ідентифікацію успішною. Дані, що отримуються банком автоматично надсилаються у ПФУ та оновлюються в системі.