Будь ласка, державною: міська влада у Слов’янську нагадала про необхідність спілкування державною мовою у сфері обслуговування

Обслуговувати покупців та клієнтів необхідно державною мовою. Цього вимагає Закон України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. Згідно статті 30 цього Закону, всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, мають обслуговувати і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою. Це стосується й інтернет-магазинів також. Однак можна спілкуватися й іншою мовою, якщо цього просить клієнт. Про це повідомила Cлов’янська міська військово-цивільна адміністрація.

“Тож, звертаємо увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування, готельного бізнесу, автозаправних станцій тощо на необхідність неухильного дотримання вимог Закону”, – йдеться у повідомленні.

За порушення мовного закону передбачені покарання. За перше порушення – попередження або штраф від 3 400 до 8 500 гривень. Повторне порушення – 8 500-11 900 гривень, крім того за невиконання вимог Уповноваженого із захисту державної мови, штраф становитиме від 1 700 до 3 400 гривень.

В І кварталі 2024 року на адресу Уповноваженого надійшло 569 звернень громадян про порушення мовного законодавства.

Найбільше звернень (майже 50%) стосуються порушень у сфері обслуговування споживачів. Із них 145 – відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв, 82 – порушень безпосередньо під час обслуговування та 46 – подання інформації про товари та послуги недержавною мовою. Однак, як зауважив мовний омбудсмен Тарас Кремінь, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, кількість скарг у сфері обслуговування зменшилася більш, ніж удвічі.

Якщо було порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою, споживачі можуть звернутися до Уповноваженого із захисту державної мови за адресою: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, або надіслати скаргу за допомогою електронної форми.