За оцінками Міністерства освіти і науки розмір гранту для здобуття вищої освіти може складати від 15 до 55 тисяч грн на рік.
Про це в інтервʼю Укрінформу сказав заступник міністра освіти і науки Михайло Винницький.
За його словами, наразі держава оплачує навчання одного бюджетника в середньому в розмірі 54 900 на рік.
Водночас він зауважив, що для того, щоб отримати грант розміром 55 тисяч грн, вступнику необхідно мати високі результати ЗНО/НМТ.
«Умовно, в наступному році 190-бальник може отримати тих самих 55 тисяч і зможе з цими грошима прийти до топового закладу і це покриє повну вартість навчання. А, можливо, вартість буде вищою на топову спеціальність у столиці, але навчання на тій же спеціальності не у Києві, а у Івано-Франківську чи Кропивницькому буде дешевшим. Тут включається механізм конкуренції між закладами і містами», – зауважив Винницький.
Також він не виключив, що за такої ситуації університети можуть підвищити вартість навчання.
«Може статися так, що деякі топові заклади на деяких спеціальностях контрактну вартість підвищать. Але це не означає, що хтось може залишитися без гідного навчання. Ми передбачаємо систему соціальних грантів, пов’язану з матеріальним станом сім’ї. Отже, якщо є здібна дитина зі сільської місцевості, дитина-сирота, або дитина учасника бойових дій, будуть соціальні гранти, які покриватимуть різницю між отриманим грантом і вартістю навчання. Крім того, передбачаються пільгові кредити», – сказав заступник міністра.
За його словами, ті студенти, які не підпадають під соціальний грант і не захочуть брати пільговий кредит, матимуть можливість працевлаштуватися, щоб заробити відшкодування цієї різниці.
Таку можливість надасть законопроєкт про індивідуальні освітні траєкторії, який наразі перебуває у парламенті. Згідно з ним студент може збільшити термін здобуття вищої освіти.
«Цілком ймовірною є ситуація, коли студент, який не підпадає під соціальний грант і не захоче брати пільговий кредит, отримає грант 50 тисяч гривень, але захоче йти на програму, де контракт коштує 70 тисяч. Тоді він зможе влаштуватися на роботу, щоб заробити відшкодування цієї різниці. Знаходження балансу між роботою та навчанням – це також частина формування суб’єктного громадянина. Індивідуальні освітні траєкторії передбачають, що можна зменшити ту кількість кредитів, яку необхідно набрати кожного року, і «розтягнути» бакалаврат, наприклад, на 5 років», – зауважив Винницький.
Залиште коментар
Розгорнути ▼