Як учні-біженці вчаться у краматорському ОЗЗСО ім. В. Стуса за програмою з українознавчим компонентом

Менше місяця в опорному закладі загальної середньої освіти імені Василя Стуса навчаються діти-біженці за новою освітньою програмою з українознавчим компонентом. Мета нововведення – зменшити подвійне навантаження на школярів, які одночасно вчаться в українській та закордонній школах. Як проходить навчання, журналістам «PRO100MEDIA» розповіла Наталія Машкіна заступниця директорки.

Серед обов’язкових предметів українознавчого компоненту є: українська мова та література, навчання грамоті (початкова школа), географія та історія України і правознавство. Вивчення дисциплін залежить від класу. Зазвичай це ті предмети, які не вивчають в закордонних школах.

Натепер виявили бажання вчитися за  цією програмою троє учнів – 6, 7 та 8-го класів. Поки що окремих класів не створювали адже потрібно не менше 15 школярів. Формат навчання подібний до того, як зараз вчаться діти з тимчасово окупованих територій.

«У нас навчання офлайн. Тобто діти закріплені за нашою платформою MOODLE. Там у зручний для них час вони отримують теорію і є певні завдання. Учні закріплені за дистанційними класами, вони у нас уже були  для учнів з тимчасово окупованих територій, і для них була платформа MOODLE. Як виглядає процес навчання – краматорські  школярі навчаються онлайн і домашнє завдання на платформі MOODLE виконують. А ті, хто в Донецьку, наприклад, зараз проживає, то вони постійно навчаються на цій платформі, тобто онлайну з ними немає. Така форма навчання і з дітьми, які зараз за кордоном і обрали програму з українознавчим компонентом», – пояснила Наталія Машкіна, заступниця директорки  ОЗЗСО імені В. Стуса.

Якщо дитині щось незрозуміло, вона завжди може звернутися до вчителя.

«Є чат , є графік консультацій. Якщо учням потрібна консультація вчителя, вони тоді виходять з вчителем онлайн. Якщо їм досить того, що вони подивились відео і виконали завдання – отримають оцінку», – розповіла Наталія Машкіна, заступниця директорки  ОЗЗСО імені В. Стуса.

Також є спеціальні курси для НМТ, учні можуть обрати предмети і вивчати їх разом з українознавчим компонентом.

Поки не багато учнів виявили бажання вчитися за цією програмою. Заступниця директорки пояснює це тим, що таке нововведення стартувало не з початку навчального року, а ще батьки хочуть аби діти вчили хімію, фізики, біологію в українській школі, адже викладання в іноземних школах відрізняється.

Передбачається, що учні будуть тимчасово переведені в класи для вивчення українознавчих предметів і зможуть продовжити навчання у своїх школах після повернення в Україну або в разі бажання знову навчатися на стандартній дистанційній, сімейній формах або екстернаті. 

Загалом у Донецбкій області 5 шкіл, де формуються класи (групи) для вивчення українознавчого компонента.